Udfordringen
Midt i en ambitiøs vækststrategi ønskede Mindmill at skabe en endnu bedre forståelse af de mennesker, der allerede var i organisationen – og sikre, at hver enkelt medarbejder kom til at arbejde med det, de var bedst til. Målet var at øge performance og trivsel samtidig, ved at sikre et bedre match mellem talenter og opgaver i en tid, hvor nye arbejdsformer og øget kompleksitet stillede nye krav til samarbejde og ledelse.
Løsningen
- Kortlægning af talenter: Alle medarbejdere blev talentprofileret, så organisationen fik et visuelt overblik over styrker, bias og mønstre på tværs af afdelinger.
- Individuelle udviklingssamtaler: Hver medarbejder fik personlig feedback med fokus på styrker, blinde vinkler og selvindsigt – og hvordan det påvirker deres samarbejde og opgaveløsning.
- Afdelingsworkshops: Alle teams gennemgik fælles workshops, hvor de fik et nyt sprog for forskelligheder – og lavede konkrete aftaler om bedre samarbejde.
- Lederbriefs: Hver leder fik en detaljeret indsigt i deres team, og sparring på, hvordan de bedst kunne understøtte og udvikle hver enkelt medarbejder.
- Strategisk opgavefordeling: Processer og strategiske initiativer blev gennemgået og matchet med medarbejdernes naturlige styrker – så opgaverne ikke kun blev tildelt efter erfaring, men også ud fra hvad der skaber energi og flow i arbejdet.
- Løbende rekruttering: Nye medarbejdere blev talent-screenet for at sikre, at de både matchede arbejdsopgaverne og kulturen, de blev en del af.
Resultaterne
- Markant stigning i selvforståelse og forståelse for hinanden i hele organisationen
- Optimal opgavefordeling baseret på talenter
- Bedre og mere gnidningsfrit samarbejde i alle teams
- Onboarding af nye medarbejdere med bedre træfsikkerhed