Du risikerer at ende med:
• Ansøgere, der passer dårligere til stillingen
• Større tvivl, om I nu også har valgt den rette
• Øget tidsforbrug på rekrutteringsprocessen (og tid er som bekendt penge)
• Et øget antal fejlansættelser – og det er dyrt, da kun 21% af omkostningen til en ansættelse udgøres af selve rekrutteringen. De 79 % af omkostningerne kommer efter ansættelsen i form af adaptionsomkostninger og afbrydelse af kollegaer under oplæring.
På grund af dette har vi udviklet vores helt eget framework for succesfulde jobopslag. Vi ser konsekvent på tværs af kunder, brancher og stillinger, at 60-80% af ansøgerne matcher den opsatte succesprofil for, hvilke kandidater vi forsøger at tiltrække.
Vi hjælper dig med at:
• Få den rette medarbejder med talenter, der matcher teamet.
• Spar bøvlet og tiden, der er forbundet med at rekruttere.
• Undgå at bruge tid på ansøgere med “forkerte” profiler.
• Tiltræk flere stjerner med de helt rigtige talenter.
Vi ved, at rekruttering kan være komplekst og tidskrævende. At tiltrække de rette medarbejdere er afgørende for din virksomheds succes. Vores unikke rekrutteringsframework, tager udgangspunkt i talentprofiler, der sikrer, at du får den ideelle kandidat uden unødvendigt tidsforbrug og fejlslagne ansættelser.
En metaanalyse fra Gallup, der omfattede over 1,2 millioner medarbejdere på tværs af 45 lande, viste betydelige forbedringer ved anvendelse af en styrkebaseret tilgang til virksomhedsdrift, resultaterne af at bruge en styrkebaseret tilgang gav følgende effekter
Hvorfor har så mange virksomheder svært ved at tiltrække de rigtige kandidater?
Vi ser det desværre igen og igen: Rigtig mange virksomheder kæmper med at finde en kandidat, der passer perfekt til netop den stilling, de ønsker at besætte. At tiltrække de rette kandidater kræver en masse intern tid – tid, man som leder kan have svært ved at finde i en allerede travl hverdag.
Samtidig kan der være en række ansøgninger fra kandidater, der viser sig ikke at være relevante. De kræver også en masse tid og tankekraft at forholde sig til. I sidste ende kan alt dette betyde, at rekrutteringen ikke får den opmærksomhed og prioritet, som processen fortjener (og kræver!).
Det gode jobopslag er kernen i en succesfuld rekruttering
Når vi taler med især scaleups og vækstvirksomheder, har de fantastisk godt styr på deres ideelle kunder. De har derfor gjort sig tanker om alt fra kommunikationsstil til markedsføringskanaler, når det gælder om at ramme kunderne. Når det kommer til rekrutteringen af de medarbejdere, der skal sikre den gode service og leverancerne til kunden, er historien desværre en helt anden. Her ender det ofte med, at jobopslaget fra sidst bliver genbrugt med ganske få tilpasninger. Mange undervurderer ganske enkelt, hvor stor effekt forarbejdet har. Jobopslaget er kernen og udgangspunktet for den succesfulde rekruttering.
Det gode jobopslag kan:
• Afholde de forkerte kandidater fra at søge jobbet
• Lokke de helt rigtige kandidater til – helt af sig selv!
• Vise, at vi internt i virksomheden er klar over, hvad vi leder efter
• Øge sandsynligheden for, at den rette kandidat ønsker at gå i dialog
• Gøre de kandidater nysgerrige, der ellers er glade i deres nuværende job
Du kan lytte til vores podcast her, hvor vi taler om hvor det går galt i rekrutteringsprocessen – hele vejen fra jobopslag til ansættelsen